Vaikka kierukka ei liity mitenkään nykyhydrauliikkaan se ei estänyt aivan älytöntä kiinnostusta ja kyselytulvaa hydrauliikan osastollamme.
Vakuutamme, että seniorinäytteilleasettajana emme koskaan näyttelyhistoriamme aikana ole törmännyt samanlaiseen kyselyiden määrään.
Asia suorastaan läksi käsistä imuohjauksena potentiaalisten asiakkaiden nähtyä ruuvikuljettimen.Saimme innostuneita kyselyitä jopa varsin eksoottisilta asiakkailta Dubaista ja Kazakstanista saakka lähialueista puhumattakaan.
Kyselyt koskivat bulkkia laidasta laitaan pulverimaisista isorakeisiin , lietteestä hedelmiin ja juureksiin mm. kaaliin, hakkeesta ja pelletistä räjähdysaineiin ja ksylitoliin…
Kaikkien mainittujen siirto onnistuu loistavasti. Mielikuvitus lähinnä on rajana.
Erikoiskohteisiin löytyy mm. maadoitettavia antistaattisia moduuleita.
Mm.seuraaviin asiohin vastailimme messukävijöillemme:
Kokoonpanon, huollon ja käytön helppous on se mullistavaa uutuus.
¤ Kuljetinruuvi kasataan moduuleista muutamassa minuutissa valmiiksi vakiokuusioakselin päälle.
¤ Moduulin halkaisija ja nousu valitaan siirrettävän aineen ja kapasiteettitarpeen mukaan.
¤ Samalla akselilla nousua voidaan vaihdella vapaasti. Tyypillisesti lähdössä on tiheämpi nousu.
Ei hitsausta eikä polttoleikkausta.
¤ Kokoonpano tai huolto ei vaadi lainkaan hitsausta tai polttoleikkausta eikä juuri lainkaan konepajatöitä.
¤ Päälliputki tai kouru voi olla metallia, muovia, lasia… Kaikki asennot sopivat aineesta riippuen.
Moduulit nopeasti pesukoneeseen
¤ Ruuvi voidaan hetkessä purkaa ja osat laittaa pesukoneeseen vaikka joka päivä tai aina prosessin aineiden vaihtuessa esim. lääke- tai elintarviketeollisuudessa.
Sinänsä muovisen moduulin ominaisuuksista johtuu, että siirrettävä aine ei helposti kontaminoidu sen pintaan.
¤ Moduulit ovat elintarvikehyväksyttyjä sertifikaatein EU-alueella ja USA:ssa.
Pienemmät moottoritehot ja parempi kestävyys.
¤ Kulutuskestävyys on parempi kuin perinteisillä teräsruuveilla. Pitkilläkään ruuveilla ei tarvita välilaakerointia.
¤ Kitka on olemattoman pieni joten hyötysuhde on parempi kuin teräksellä ja samaan kapasiteettiin päästään pienemmällä moottoriteholla.
Takaisin